هشدار نسبت به افزایش خطر تهدیدهای تروریستی در بریتانیا
نوشته شده توسط : gogos
 خطر تهدیدهای تروریستی

سطح هشدار حمله تروریستی در بریتانیا از "شدید" به "قابل توجه" کاهش یافته است

گزارش یک موسسه تحقیقاتی در بریتانیا نسبت به افزایش آنچه خطر "گرگ تنها" در آینده نزدیک خوانده، هشدار داده است.

"گرگ تنها" اصطلاحی است که از سال های دهه نود به کار گرفته شده و به معنای فردی است که در حمایت از گروه یا طرز تفکری، به طور فردی دست به خشونت می‌زند.

این گزارش که توسط موسسه "رویال یونایتد سرویسز" تهیه شده، نسبت به تهدیدهای ناشی از بازگشت پیکارجویان بریتانیایی که هم اکنون در کنار سایر گروه های افراطی در کشورهایی مانند سومالی، نیجریه و یمن مشغول جنگند، هشدار داده است.

گزارش این موسسه خاطرنشان می کند بازگشت این افراد به بریتانیا و آزادی افرادی که به اتهامات تروریستی طی یک دهه گذشته در زندان بودند، مایه نگرانی است.

طبق این گزارش، نزدیک به یک چهارم اتباع خارجی همراه با گروه اسلامگرای افراطی الشباب در سومالی، بریتانیایی هستند.

سطح هشدار حمله تروریستی در بریتانیا از "شدید" به "قابل توجه" کاهش یافته است.

افزایش یا کاهش سطح هشدار توسط مرکز تحلیل تروریسم بریتانیا صورت می گیرد. این مرکز وابسته به سازمان اطلاعاتی بریتانیا است و از سال ۲۰۰۳ کار خود را آغاز کرده و وظیفه آن ارزیابی اطلاعات مربوط به تروریسم بین الملل در داخل و خارج از مرزهای بریتانیا است.

به رغم کاهش سطح هشدار حمله تروریستی، موسسه تحقیقاتی "رویال یونایتد سرویسز" می گوید تهدیدهای تروریستی ناشی از جهادی ها، هنوز از میان نرفته است.

گزارش این موسسه می گوید به رغم بازداشت های اخیر و طرح های ناکام، تروریست های جهادی "گرگ‌های تنها" و "عناصر تکرو افراطی" به سختی قابل پیگیری و تعقیب هستند و خطر بزرگ‌تر امنیتی هستند.

این گزارش همچنین هشدار می دهد که بودجه و نفرات مرکز ضد تروریسم بریتانیا، پس از پایان المپیک لندن در تابستان امسال، می تواند به طرز قابل توجهی کاهش یابد.

مقام‌های بریتانیایی از مدتها پیش تروریسم را "چالش اصلی فرا روی جامعه در بلند مدت" توصیف کرده‌ و طرح های جدیدی را برای مقابله با تلاش گروه های تندرو برای عضوگیری در این کشور به اجرا گذاشتند.

در این مدت، دولت بریتانیا برای جلوگیری از افراط گرایی و خشونت، همکاری بیشتری با جامعه مسلمانان و دانشگاه ها کرده و تلاش کرده احساس بیگانگی و سرخوردگی به خصوص در میان جوانان اقلیت های دینی و قومی از میان برود.

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا سال پیش در همین رابطه گفت بریتانیا به تعریف دقیق و قوی‌تری از هویت ملی نیاز دارد تا مانع روی آوردن افراد به انواع مختلف افراط‌گرایی شود.





:: برچسب‌ها: بریتانیا , رودخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: